Bel ons  +31 (0)85 044 11 55 Menu


TIPS EN IDEEËN

In de meeste gevallen kunt u zelf veel doen om uw logistiek sneller, beter en goedkoper te laten verlopen. Van een andere transporteur zult u dat niet snel horen, maar wij denken juist graag met u mee. Wij zijn van mening dat deze tips bijdragen aan een betere relatie met u. En daar investeren wij graag in.

Frank Kersten
Sales manager
De Klok Logistics

LAAT ONZICHTBAAR GELD IN UW VOORDEEL TELLEN

LAAT ONZICHTBAAR GELD IN UW VOORDEEL TELLEN

"Twee voor de prijs van een, de tweede geheel gratis, gratis bij de volgende aankoop." Is gratis wel zo gratis? Zo ook met de onzichtbare inclusiefkosten van het afhalen van uw vracht. Hoeft die De Klok Logistics dan niet af te schrijven op zijn wagenpark? Rijden zijn chauffeurs op hun vrije dag? Of wordt de brandstof vergoed met FreeBees-punten of Air Miles? Wie nadenkt weet beter, gratis bestaat helemaal niet. Het komt uit de lengte of uit de breedte. Maar hoe kunt u met die wetenschap uw voordeel doen?

Afhaalkosten zijn een grote kostenpost voor uw transporteur, en die bepalen mede de tarieven die u betaalt. Veel verladers denken dat afhalen gratis (inclusief) is, maar in de calculatie van de tarieven zijn de afhaalkosten van uw transporteur meegenomen. Praat met uw transporteur over deze afhaalkosten en laat ze door hem inzichtelijk maken of zelfs apart belasten, dan kunt u gelijk eens bezien of de 'kale tarieven' wel zo gunstig zijn. Hoe het in uw voordeel werkt is dan ook gemakkelijk: met het reduceren van uw aanleveringsfrequentie kunt u niet alleen veel geld besparen, maar kiest u ook voor een lagere belasting van het milieu. En dat is goed nieuws voor iedereen.


Pieta Bekers
HR Manager
De Klok Logistics

De waarde van vriendelijk vakmanschap

De waarde van vriendelijk vakmanschap

Als transporteur ben je het verlengstuk van je klant. Uiteraard moet de vracht op tijd en in goede staat op de juiste plek aankomen maar daarnaast vervullen onze chauffeurs een andere belangrijke rol. Ze zijn niet alleen ons visitekaartje maar ook dat van onze opdrachtgevers. De ontvanger van de goederen ziet de leverancier immers zelf vaak niet maar ontmoet wel de chauffeur die de lading komt afleveren.

Een representatief voorkomen, vriendelijke houding en professionele werkwijze zijn hierbij essentieel. "Vriendelijk vakmanschap" is daarom onze belangrijkste kernwaarde bij De Klok en is iets waar wij erg op letten bij het aannemen van personeel. Een transportbedrijf kan nog zo efficiënt zijn, als de chauffeur chagrijnig doet of onvoorzichtig met de goederen omgaat dan houdt het op.

Omgekeerd levert een chauffeur die vriendelijk en professioneel is, een waardevolle bijdrage aan de reputatie van het bedrijf waar wij voor rijden en aan de onze. Het mes snijdt aan twee kanten want 'wie goed doet, goed ontmoet'. Met vriendelijk vakmanschap oogsten onze werknemers bovendien waardering. Dat motiveert en draagt weer bij aan het werkplezier.

Een plek waar vakmanschap en vriendelijkheid leidend zijn, is een plek waar je graag wil blijven werken. Als HR manager ben ik er trots op dat het verloop bij De Klok ver onder het gemiddelde van de branche ligt. Ik ben ervan overtuigd dat dit te danken is aan de hoge kwaliteit en de goede houding van onze werknemers.

 
terug